Home/Technológiai képzések/Java kurzusok/Java tanfolyam fejlesztőknek

Java Tanfolyam 

Szeretnéd megismerni a legelterjedtebb programozási nyelvet?

Sajátítsd el a Java működését és használatát tréningünkön csapatoddal együtt!

Java Tanfolyam 

Szeretnéd megismerni a legelterjedtebb programozási nyelvet?

Sajátítsd el a Java működését és használatát tréningünkön csapatoddal együtt!

A tanfolyamról

Tanfolyamunk azoknak szól, akik szeretnék megismerni az objektumorientált Java nyelv világát, vagy esetleg tudásfrissítésre és gyakorlásra van szükségük a témában. Szeretettel várunk, ha erős elméleti tudás megszerzése mellett gyakorlati lépéseken keresztül szeretnéd elsajátítani napjaink egyik legnépszerűbb programozási nyelvét.

Miért a Java?

Első helyen

Számos statisztika alapján, köztük a TIOBE index felmérése szerint az elmúlt években a Java nyelv a legtöbbet használt programnyelv világszinten.

Android

A Java sokrétű feladatok elvégzésére alkalmas; készíthetünk vele egyszerű Java alkalmazásokat is, de akár professzionális szintű webes alkalmazások és Android applikációk is létrehozhatóak a segítségével.

Platformfüggetlen

Akár a szerveroldali megoldások érdekelnek, akár webre vagy mobilra fejlesztenél, a Java-t mindenhol tudod használni. Ez a programnyelv ugyanis platformfüggetlen, szinte bárhol és bármikor futtatható.

Amiről szó lesz

A képzés két részre tagolódik. A Java tanfolyam első felében egy erős, megalapozott tudást kapnak a résztvevők, hogy egy nyelvet beszéljenek, majd ezt követően példákon, feladatokon keresztül kapják meg az alapokat.

A második részben egy olyan gyakorlatorientált modellel dolgozunk, ahol a hallgatók csapatokba rendeződve, valós vagy szimulált feladatokat oldanak meg együtt, mentorált körülmények között.

A képzés során nagy mennyiségű anyag kerül átadásra, így a hallgatóknak számítaniuk kell arra, hogy a képzési alkalmakra készülniük kell, valamint számonkérési pontokkal és zárófeladattal kell számolniuk.

  1. Szakmai törzsanyag

A 19 témakör tartalmaz algoritmuselméletet, programozási tételeket, tipikus adatfeldolgozó feladatokat, programozási nyelvi alapelemeket, technológiai ismereteket, áttekinti a Java nyelv fejlődését (eltérő verziók képességei igény szerint 5-8-ig), objektumorientált alap és haladó ismereteket, algoritmus- és
eseményvezérelt kezelési módot, konzolos és grafikus felhasználói felületű alkalmazásokat, egyszerű és összetett beépített és saját adatszerkezetű/típusú
adatok feldolgozását, UML jelölésrendszert, MVC tervezési minták esettanulmányait. A fokozatosság elve alapján néhány markáns feladat többször is
visszatér (mindig az adott új fejezet újdonságait beleépítve fejlődik). A témakörök feldolgozása irányított közös megbeszéléssel, egyéni gyakorlással, házi feladatokkal, reflexiókkal, kooperatív csoportmunka során történik.

  1. Bevezetés a programozásba
    1. Programozási nyelvtől független alapfogalmak
    2. A szoftverfejlesztés lépései
    3. Programozási nyelvtől függő alapfogalmak
  2. Integrált fejlesztői környezet
    1. A példatár kicsomagolása
    2. A JDK és JRE telepítése
    3. A NetBeans telepítése és kipróbálása
  3. Alapfogalmak
    1. Első Java programunk
    2. A Java programok alkotóelemei
    3. Változó, adattípus
    4. Beolvasás a konzolról és kiírás a konzolra
  4. Kifejezések, értékadás
    1. Kifejezések alkotóelemei
    2. Operátorok
    3. Léptető operátorok
    4. A Math osztály fontosabb metódusai
    5. Véletlenszámok előállítása
  5. Szelekciók
    1. Egyágú szelekció
    2. Többágú szelekció
  6. Iterációk
    1. Számláló ciklus
    2. Elöltesztelő ciklus
    3. Hátultesztelő ciklus
    4. Programozási tételek, 1. rész
  7. Metódusok írása
    1. Metódusok paraméterei és visszatérési értékük
    2. Túlterhelt metódusok
  8. Tömbök
    1. Egydimenziós tömbök
    2. Programozási tételek, 2. rész
    3. Kétdimenziós tömbök
  9. Objektumorientált programozás
    1. OO alapfogalmak
    2. OO paradigma
    3. Láthatóság
    4. Az Object osztály
    5. OO mintapéldák
  10. Java osztályok használata
    1. Csomagolóosztályok
    2. A String és StringBuffer osztályok
    3. A java.util.Random osztály
    4. A java.util.Date és java.text.DateFormat osztályok
  11. Rendezés, keresés
    1. Rendezések
    2. Programozási tételek, 3. rész
    3. Keresések
  12. Kivételkezelés
    1. Tipikus problémák
    2. Kivétel dobása
    3. Kivétel elkapása
  13. Kollekciók
    1. A tömbök további alkalmazási területei
    2. Az ArrayList osztály
    3. A Collections osztály
    4. Halmazok
    5. Programozási tételek, 4. rész
  14. Interfészek, belső osztályok
    1. Beépített interfészek
    2. Saját interfészek
    3. Belső osztályok
  15. Öröklődés
    1. Háromszögek öröklési hierarchiája
    2. Öröklődés és láthatóság kapcsolata
    3. Pontok öröklési hierarchiája
    4. Névtelen osztály
  16. Grafikus felhasználói felület felépítése
    1. Áttekintés
    2. Nem látható elemek
    3. Első lépések a GUI felé
    4. Elrendezésmenedzserek
  17. Eseményvezérelt programozás
    1. Akcióesemény
    2. Billentyűesemény
    3. Egéresemény
    4. Komponensesemény
    5. Ablakesemény
  18. Swing-komponensek
    1. Címke – Jlabel
    2. Nyomógomb – JButton
    3. Jelölőnégyszet – JCheckBox
    4. Rádiógomb – JRadioButton
    5. Kombinált lista – JComboBox
    6. Szövemezők – JTextField, JFormattedTextField, JTextArea
    7. Lista – JList
    8. Görgetősáv – JScrollBar
    9. Menü és elemei – JMenuBar, JMenu, JMenuItem, JRadioButtonMenuItem, JCheckBoxMenuItem
    10. Párbeszédablakok – JDialog, JColorChooser, JOptionPane
  19. Fájlkezelés
    1. A File osztály
    2. Szűrés, kiválasztás
    3. Műveletek bejegyzésekkel
    4. Szövegfájlok
    5. Folyamok
    6. Beállítófájlok
    7. Programozási tételek, 5. rész

II. Igény szerint opcionális témakörök testre szabva

Standard Edition összefoglaló

  • Objektumorientált szoftverfejlesztési módszertanok, generikusság, reflexió, osztálybetöltők
  • Clean Code
  • Solid elvek
  • Tervezési minták
  • UML modellezés, architekturális tervezés
  • Alacsony szintű hálózatkezelés
  • XML, JSON feldolgozás
  • Adatbázis-kezelés (JDBC)
  • Adatbázis-tervezés
  • Mesterséges intelligencia (A* keresés)
  • Szálkezelés
  • Appletek (rajzolás)
  • Logolás
  • Unittest
  • Android fejlesztés (bevezető)
  • Klasszikus desktopos, webes, elosztott, mobil alkalmazások tervezésének szempontjai
  • Hatékonyság
  • Soft skillek és projektszervezési ismeretek
    • GIT alapok
    • Scrum, kanban, vízesés projektszervezési módszerek
    • Scrum mate projektmenedzsment eszköz alapok
    • agilis fejlesztés
    • extrém programozás (páros és csapatos programozás)
    • tesztalapú fejlesztés (TDD)
    • becslési és tervezési módszertan

Enterprise Edition összefoglaló

  • Adatbázis-kezelés (Hibernate, JPA)
  • Elosztott alkalmazások (kliens-szerver, hálózatkezelés, Socket és RMI), Rest API
  • Alkalmazásszerver és webkonténer, JSP, JSF, JMS
  • Spring framework
  • Maven
  • JavaEE UI eszköz (Vaadin)
  • Egy elosztott N rétegű alkalmazás felépítésének készsége
  • RMI és Socket alapok
  • Java EE bevezetés, alkalmazás-szerver fogalma
  • EJB, JNDI, tranzakció-kezelés alapjai
  • Spring bevezetés, Spring vs Java EE
  • Spring IOC, Spring JDBC, XML konfiguráció, Convention Over
  • Configuration fogalma, Integrációs tesztelés Spring alatt
  • Dependency Injection alapok, IOC fogalma
  • Néhány tervezési minta alkalmazása gyakorlatban (Singleton, DAO, MVC)
  • Gyakorlatban Java EE és Spring alkalmazás építés

Amiről szó lesz

A képzés két részre tagolódik. A Java tanfolyam első felében egy erős, megalapozott tudást kapnak a résztvevők, hogy egy nyelvet beszéljenek, majd ezt követően példákon, feladatokon keresztül kapják meg az alapokat.

A második részben egy olyan gyakorlatorientált modellel dolgozunk, ahol a hallgatók csapatokba rendeződve, valós vagy szimulált feladatokat oldanak meg együtt, mentorált körülmények között.

A képzés során nagy mennyiségű anyag kerül átadásra, így a hallgatóknak számítaniuk kell arra, hogy a képzési alkalmakra készülniük kell, valamint számonkérési pontokkal és zárófeladattal kell számolniuk.

  1. Szakmai törzsanyag

A 19 témakör tartalmaz algoritmuselméletet, programozási tételeket, tipikus adatfeldolgozó feladatokat, programozási nyelvi alapelemeket, technológiai ismereteket, áttekinti a Java nyelv fejlődését (eltérő verziók képességei igény szerint 5-8-ig), objektumorientált alap és haladó ismereteket, algoritmus- és
eseményvezérelt kezelési módot, konzolos és grafikus felhasználói felületű alkalmazásokat, egyszerű és összetett beépített és saját adatszerkezetű/típusú
adatok feldolgozását, UML jelölésrendszert, MVC tervezési minták esettanulmányait. A fokozatosság elve alapján néhány markáns feladat többször is
visszatér (mindig az adott új fejezet újdonságait beleépítve fejlődik). A témakörök feldolgozása irányított közös megbeszéléssel, egyéni gyakorlással, házi feladatokkal, reflexiókkal, kooperatív csoportmunka során történik.

  1. Bevezetés a programozásba
    1. Programozási nyelvtől független alapfogalmak
    2. A szoftverfejlesztés lépései
    3. Programozási nyelvtől függő alapfogalmak
  2. Integrált fejlesztői környezet
    1. A példatár kicsomagolása
    2. A JDK és JRE telepítése
    3. A NetBeans telepítése és kipróbálása
  3. Alapfogalmak
    1. Első Java programunk
    2. A Java programok alkotóelemei
    3. Változó, adattípus
    4. Beolvasás a konzolról és kiírás a konzolra
  4. Kifejezések, értékadás
    1. Kifejezések alkotóelemei
    2. Operátorok
    3. Léptető operátorok
    4. A Math osztály fontosabb metódusai
    5. Véletlenszámok előállítása
  5. Szelekciók
    1. Egyágú szelekció
    2. Többágú szelekció
  6. Iterációk
    1. Számláló ciklus
    2. Elöltesztelő ciklus
    3. Hátultesztelő ciklus
    4. Programozási tételek, 1. rész
  7. Metódusok írása
    1. Metódusok paraméterei és visszatérési értékük
    2. Túlterhelt metódusok
  8. Tömbök
    1. Egydimenziós tömbök
    2. Programozási tételek, 2. rész
    3. Kétdimenziós tömbök
  9. Objektumorientált programozás
    1. OO alapfogalmak
    2. OO paradigma
    3. Láthatóság
    4. Az Object osztály
    5. OO mintapéldák
  10. Java osztályok használata
    1. Csomagolóosztályok
    2. A String és StringBuffer osztályok
    3. A java.util.Random osztály
    4. A java.util.Date és java.text.DateFormat osztályok
  11. Rendezés, keresés
    1. Rendezések
    2. Programozási tételek, 3. rész
    3. Keresések
  12. Kivételkezelés
    1. Tipikus problémák
    2. Kivétel dobása
    3. Kivétel elkapása
  13. Kollekciók
    1. A tömbök további alkalmazási területei
    2. Az ArrayList osztály
    3. A Collections osztály
    4. Halmazok
    5. Programozási tételek, 4. rész
  14. Interfészek, belső osztályok
    1. Beépített interfészek
    2. Saját interfészek
    3. Belső osztályok
  15. Öröklődés
    1. Háromszögek öröklési hierarchiája
    2. Öröklődés és láthatóság kapcsolata
    3. Pontok öröklési hierarchiája
    4. Névtelen osztály
  16. Grafikus felhasználói felület felépítése
    1. Áttekintés
    2. Nem látható elemek
    3. Első lépések a GUI felé
    4. Elrendezésmenedzserek
  17. Eseményvezérelt programozás
    1. Akcióesemény
    2. Billentyűesemény
    3. Egéresemény
    4. Komponensesemény
    5. Ablakesemény
  18. Swing-komponensek
    1. Címke – Jlabel
    2. Nyomógomb – JButton
    3. Jelölőnégyszet – JCheckBox
    4. Rádiógomb – JRadioButton
    5. Kombinált lista – JComboBox
    6. Szövemezők – JTextField, JFormattedTextField, JTextArea
    7. Lista – JList
    8. Görgetősáv – JScrollBar
    9. Menü és elemei – JMenuBar, JMenu, JMenuItem, JRadioButtonMenuItem, JCheckBoxMenuItem
    10. Párbeszédablakok – JDialog, JColorChooser, JOptionPane
  19. Fájlkezelés
    1. A File osztály
    2. Szűrés, kiválasztás
    3. Műveletek bejegyzésekkel
    4. Szövegfájlok
    5. Folyamok
    6. Beállítófájlok
    7. Programozási tételek, 5. rész

II. Igény szerint opcionális témakörök testre szabva

Standard Edition összefoglaló

  • Objektumorientált szoftverfejlesztési módszertanok, generikusság, reflexió, osztálybetöltők
  • Clean Code
  • Solid elvek
  • Tervezési minták
  • UML modellezés, architekturális tervezés
  • Alacsony szintű hálózatkezelés
  • XML, JSON feldolgozás
  • Adatbázis-kezelés (JDBC)
  • Adatbázis-tervezés
  • Mesterséges intelligencia (A* keresés)
  • Szálkezelés
  • Appletek (rajzolás)
  • Logolás
  • Unittest
  • Android fejlesztés (bevezető)
  • Klasszikus desktopos, webes, elosztott, mobil alkalmazások tervezésének szempontjai
  • Hatékonyság
  • Soft skillek és projektszervezési ismeretek
    • GIT alapok
    • Scrum, kanban, vízesés projektszervezési módszerek
    • Scrum mate projektmenedzsment eszköz alapok
    • agilis fejlesztés
    • extrém programozás (páros és csapatos programozás)
    • tesztalapú fejlesztés (TDD)
    • becslési és tervezési módszertan

Enterprise Edition összefoglaló

  • Adatbázis-kezelés (Hibernate, JPA)
  • Elosztott alkalmazások (kliens-szerver, hálózatkezelés, Socket és RMI), Rest API
  • Alkalmazásszerver és webkonténer, JSP, JSF, JMS
  • Spring framework
  • Maven
  • JavaEE UI eszköz (Vaadin)
  • Egy elosztott N rétegű alkalmazás felépítésének készsége
  • RMI és Socket alapok
  • Java EE bevezetés, alkalmazás-szerver fogalma
  • EJB, JNDI, tranzakció-kezelés alapjai
  • Spring bevezetés, Spring vs Java EE
  • Spring IOC, Spring JDBC, XML konfiguráció, Convention Over
  • Configuration fogalma, Integrációs tesztelés Spring alatt
  • Dependency Injection alapok, IOC fogalma
  • Néhány tervezési minta alkalmazása gyakorlatban (Singleton, DAO, MVC)
  • Gyakorlatban Java EE és Spring alkalmazás építés

A jelentkezés menete

Kérd egyedi árajánlatunkat csapatod számára!

Ajánlatkérésedről kapni fogsz egy visszaigazoló e-mailt, amelyben további információkat találsz.

Ha ezt nem kapod meg a jelentkezést követő egy órában, és a Spam mappában sem találod, kérjük, vedd fel velünk a kapcsolatot a hello@braininghub.com e-mail címen!

Kollégánk az általad megadott e-mail címen és telefonszámon felveszi veled a kapcsolatot a további egyeztetéssel kapcsolatban.

Minden jelentkezőt felkeresünk e-mailben és telefonon, és választ adunk a felmerülő kérdéseidre is.

Ők minket választottak

Stylers logo
The urban institute logo
KPMG logo
IT Services Hungary logó
iCell logo
Magyar Telekom logo
Diákhitel logó
OTP Mobil logo
Speedshop logó
Loxon logó

Ők minket választottak

Stylers logo
The urban institute logo
KPMG logo
IT Services Hungary logó
iCell logo
Magyar Telekom logo
Diákhitel logó
OTP Mobil logo
Speedshop logó
Loxon logó

Ezért válassz Te is minket!

IT képzéseinket agilisan, a legfrissebb technológiai igényekhez mérten, gyakorlatorientáltan, folyamatos visszajelzésekre alapozva fejlesztjük magánszemélyek és vállalatok részére.

Szakmai csapatunk világszínvonalú fejlesztői tapasztalattal rendelkezik. Oktatóink a vállalati szférából érkeznek, a tananyag kialakításánál pedig mindig a piaci igényekből indulunk ki. Személyre szabott oktatás esetén díjmentes igényfelmérést követően a vállalati igényekhez és tudásszinthez kialakított egyedi tematikával, tanrenddel dolgozunk. Eredménycentrikus megoldásokkat kínálunk, amelyek minden esetben partnereink üzleti céljait szolgálják. Küldetésünknek tekintjük, hogy olyan IT tudást és szemléletet adjunk át  hallgatóinknak, amelyeket élvezettel használhatnak saját énjük komplexebbé tétele  érdekében.