Így lett a gyerekem 2 hét alatt jobb az IT-ban, mint én
Az e heti gyereknap alkalmából Somló Andrást, a Braining Hub projektvezetőjét arról kérdeztük, milyen élmény volt családja számára az online oktatásra és óvodai foglalkozásra való átállás, és hogyan alkalmazkodtak gyerekei a gyorsan változó körülményekhez.
Jól sejtem, hogy a kamasz fiad könnyen vette az akadályokat?
Igen, abszolút. Szerencsések vagyunk abból a szempontból, hogy a fiam nyolc évfolyamos általános iskolába jár, és már fel is vették a gimnáziumba, így az utolsó félév kicsit lazább volt neki. Persze ettől még ugyanúgy számít, de az ő életében már nincs akkora súlya ennek az időszaknak. Egyébként alapvetően önállóan tanul és tanult korábban is, de amire nekem szülőként egy kicsit jobban oda kellett mosantában figyelni az az, hogy valóban megcsinál-e minden feladatot. Láthatóan sokkal könnyebben tanul online, az osztálytársaival összedolgoznak, segítik egymást. Rászánja az időt, és így akár hamarabb végigveszi az anyagot, és nem kell egész nap foglalkoznia vele.
Hogyan működik náluk az online oktatás?
Náluk is, mint a legtöbb helyen a Google Classroomot kezdték el használni. Minden tantárgynak lett külön felülete, és a tanárok oda töltik fel a feladatokat. Vegyesen kapnak elméleti, gyakorlati feladatokat, és időkorlátot is lehet beállítani. Szerintem az átállás nem a gyerekeknek volt nehéz, hanem a tanároknak, mert nagyon sok plusz időt és energiát kellett belefektetniük abba, hogy az új helyzetben a lehető legjobban taníthassanak.
A kislányodnak milyen élmény az online óvoda?
Ő természetesen még könnyebben alkalmazkodik mindenhez. Hat éves, és már most sokkal gyorsabban megtanulja, milyen eszközök vannak és azokat mire tudja használni, mint a felnőttek. Egyszer kellett csak megmutatnom neki, hogyan kell a tableten az online ovi felületére felcsatlakozni, azóta önállóan oldja meg. Azt is be tudja állítani segítség nélkül, hogy ne csak magát lássa, hanem mindenkiről ott legyen a kis kép, szóval otthonosan mozog a beállítások között. Csak az elején kell segítenem neki, mivel a csatlakozáshoz szükséges link az én e-mail fiókomba jön, viszont utána teljesen önállóan vesz részt a foglalkozáson. Sőt, ami még durvább, hogy bár írni még nem tud, egyedül rájött arra, hogyan tud hangalapú kereséssel mesevideókat találni.
Van valami, ami nektek nehézséget okozott az otthoni tanulással vagy óvodával kapcsolatban?
Nem tudom, hogy más családoknál hogy van, nincsenek annyira releváns információim, de nálunk azt figyeltem meg, hogy korosztálytól függetlenül a gyerekeket nem tudja annyira lekötni az online tanulás vagy foglalkozás, mint az iskola vagy az óvoda. A fennmaradó időnek az eltöltése egy nagyon nehéz kérdés, főleg ha a szülőnek ugyanakkor dolgoznia kell. Aki nem ilyen szerencsés, mint én, és kevésbé rugalmas munkaidőben tud csak dolgozni, annak a gyerekek figyelmének lekötése munka mellett óriási kihívás lehet.
Mivel bejegyzésünk az online oktatásról és óvodai foglalkozásról szól, fontosnak tartjuk kiemelni, milyen fontos a gyerekek védelme a digitális térben – különösen most, amikor talán még több időt töltenek ott. A felnőttek felelősségteljes hozzáállása elengedhetetlen a gyerekek online jelenléte kapcsán, és ez májusban, a családok hónapjában még inkább aktuális. Tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy megóvjuk őket a rájuk leselkedő veszélyektől! Egy hasznos cikk a témában: A digitális gyerekkor három legfontosabb állomása.
Legutóbbi bejegyzések
Milyen volt a Braining Hub Agilis Becslés tréninge?
Milyen volt a Braining Hub Agilis Becslés tréninge? [...]
Protechtor E-commerce Business vol. 4: A jövő váratlanul válik jelenné
Protechtor E-commerce Business vol. 4: A jövő váratlanul válik [...]
Protechtor Business Engineering kultúra vol. 2: Feedback és onboarding a terítéken
Protechtor Business Engineering kultúra vol. 2: Feedback és onboarding [...]
Online oktatás tapasztalatok – 1 év távlatából
Online oktatás tapasztalatok - 1 év távlatából [...]