Vállalati képzések kerülhetnek a fókuszba – terveink 2020-ra

A Stylers Group 2015-ben, a bootcamp hullám elején indította el a Braining Hub oktatási centrumot, elsősorban saját utánpótlásbázisának kinevelésére, másrészt azért, hogy a lehető legtöbb érdeklődőnek biztosítson betekintési lehetőséget az IT világába. Az azóta eltelt időszakról és a jövőre vonatkozó tervekről Laczkó Gábor, a Braining Hub ügyvezetője mesélt nekünk.

„A Braining Hub előtt piacra lépő képzési központok általában hosszabb, nappali képzéseket kínáltak, így a nálunk elérhető esti tanfolyamok egy nagyon széles rétegnek nyújtottak lehetőséget a váltásra. Rengetegen vannak ugyanis, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy egy-másfél évre kiessenek a munka világából és bevétel nélkül maradjanak” – mondja el arról, hogy annak idején mi is különböztette meg őket leginkább a versenytársaktól.

Alaposan átalakult a terep

Technológiát tekintve a Braining Hub eleinte a Java nyelvre specializálódott, mivel ez a mai napig töretlenül őrzi a népszerűségét a nagyvállalati szektorban, ráadásul 2015 környékén csak itt volt kifejezetten Java képzés a palettán. Azóta sok minden változott, ezzel együtt alakult át a képzési rendszer, a képzések kínálata és azok tematikája is.

„Jelenleg három fő lábon állunk, ezek közül az egyik a bootcamp, vagyis a toborzás-kiválasztás-oktatás-munkaerőközvetítés vonal, amellyel elindultunk. Ehhez jött másodikként a vállalati IT oktatás, ahol a partnereink igényei alapján, testreszabottan biztosítunk. Ezek mellé érkezett a képzésmenedzsment, amely leginkább egy oktatási SSC-ként fogható fel.”

Ha valamilyen vállalat szeretne saját képzési centrumot, akkor ebben is kérheti a Braining Hub segítségét, ilyenkor a szakmai koncepció kialakításában, a csapat a felépítésben és az üzemeltetésben egyaránt segítséget nyújt. Ilyen esetekben kifejezetten a megbízó partner nevében járnak el, ahogy ez történt például a Hewlett Packard Enterprise esetében is, akik egy adatközponti rendszermérnök képzést szerettek volna, hogy ezen keresztül tegyenek szert a megfelelő tudással rendelkező szakembergárdára.

„A sima bootcampek esetén nincs egyértelmű garancia arra, hogy munkát is kap a hallgató a tanfolyam végén – ott 20-30 aktívan utánpótlást kereső partner van, akiknek az igényeire bár figyelünk a tematika meghatározásánál, de mégis inkább általánosak a képzések. Az ilyen jellegű kohézió a kiszervezett oktatások esetén jóval szorosabb, hiszen ott konkrétan az adott vállalat igényei alapján épül fel a képzés, az ő utánpótlásuk megoldására” – mondja Gábor az új oktatási típusról, amelyről azt gondolja, hogy ez lesz a jövő útja, hiszen az előrejelzések szerint 2022-re 135 millió új állástípus jön majd létre, 75 millió pedig eltűnik, így a meglévő munkavállalók átképzése kulcsfontosságú.

A napi gyakorlat alapozza meg az oktatók felkészültségét

Gábor szerint a kiszervezett képzések mellett a vállalati képzések is növekvő tendenciát mutatnak majd, mivel a cégek nem minden esetben tudnak olyan munkaerőt felvenni, amely tökéletesen alkalmas a feladatok ellátásra. Sokkal inkább jellemző, hogy jó alapokkal rendelkező emberek érkeznek, akiknek még szükségük van valamilyen extra tudásanyagra a munkájukhoz. Ez jórészt annak is köszönhető, hogy soha nem látott tempóban pörög az ipar, így hihetetlen gyorsasággal bukkannak fel új technológiák.

„Mivel a Braining Hub oktatói nem minden esetben főállású tanárok, hanem akár a Stylers partnerei, ők a mindennapi munkájuk során találkoznak ezekkel az új technológiákkal, és nagyon hamar gyakorlati tapasztalatokra is szert tesznek ezekkel kapcsolatban. Vagyis testközelből látják azt, hogy melyek az éppen érkező, felfelé ívelő népszerűségű technológiák, amelyekkel így érdemes az oktatásban is foglalkozni. Így hamar tudjuk implementálni a fejlesztői oldalon keletkező tudást a Braining Hub programjaiba is.”

A siker kulcsa valószínűleg épp ebben rejlik, valamint abban, hogy odafigyelnek a piac alakulására, illetve arról is gondoskodnak, hogy az oktatáshoz a megfelelő körülményeket biztosítsák. Ezért nem lehet 15 főnél nagyobb egy csoport, mert az már a hatékonyság rovására menne.

Mit hoz a jövő?

Jelenleg az egyik legnépszerűbb képzéstípus a már említett Adatközponti rendszermérnök és a Junior Java, amelyek mentén különösen elismert a Braining Hub, de viszonylag új vonalként megjelent a Full stack webfejlesztő és a Salesforce képzés is a kínálatban. A képzéstípusok közül várhatóan mindhárom említett megmarad, de várható, hogy lesz némi elmozdulás vállalati irányba, és ez a bootcampek tematikáján is alakíthat.

Elképzelhető ugyanis, hogy egyre inkább meghatározóak lesznek a partnercégek igényei is, ami minden érintettnek jó lesz, hiszen a tanulók a stabil alapok mellé olyan tudást kapnak, amelyre aktuálisan valóban igény van a piacon, a vállalatok pedig jól képzett emberekkel tölthetik majd fel az üres pozícióikat.

Korábbi bejegyzések:

2020-06-17T19:22:20+02:00
Go to Top